Thursday, September 13, 2012

kenangan itu


hari yg terus berlalu mengikut saat,minit, jam.. dn mula menjadi hari,mggu, bulan dn tahun.. hari itu mula berlalu bersama kasih, cinta, sayang dn kerinduam.. dn mula menjadi sebuah cerita..

dan cerita itu mula menyimpan cerita2 yg indah, sedih, gembira, sakit, pahit dn manis.. dn menjadi lumrah manusia akan terus mengingati cerita itu, biar sakit,biar pahit mahupun manis.. kerana cerita itu adalah kenangan yg akan sentiasa di ingati.. ye.. ia akan terus di ingati, kdg2 ia buat kite hidup dlm kenangan itu smule.. dn saat itu bri kite menyesali. malah ad yg merindui.. termasuk lah awak,saya dn mereka... 

awak.. sedar ta sedar.. kenangan itu dah berdebu.. terlalu lama disimpan.. dn bile ia mula di selak, di ingati, kenangan itu kelihatan seperti cerita yg baru terukir semalam..

kenangan itu betol2 buat cinta yg da lame di biarkan berhabuk seperti berputik semula.. tp syg, cinta itu ta akan subur kembali.. kerana ia cume sebuah kenangan.. dn cinta itu akan mula menjadi sebuah kerinduan.. rindu yg akan sy simpan elok2.. kerana rindu itu ta sepatot nyer sy khabar kan pd awak.. tp, kenangan iti tetap buat kite tersenyum kan ??

dn kenangan itu akan terus hidup, dn bernyawa selagi kite mengingati dn menjge nyer.. sy jnji.. sy akn terus pelihara kenangan itu.. sy akan ingt dn cube untuk ta melupakan.. sy ta menyesal melepaskn awak.. mgkin ad hikmah kenapa cerita kite cume menjadi sebuah kenangan.. sudah tertulis jodoh pertemuan, ajal dn maut kite.. tertulis segala nyer untuk kite hanay sementara.. dr jauh sy mendoakan kebahagian awak..

sy kuat, sabar dn tabah.. terus menyusun lgkah untuk menghitung hari, meneruskan hidup yg pasti nyer hari esok terus menanti percaturan yg bakal sy lakukan.. melangkah dgn penuh berhati2 takot terlajak dri, elak terluka lagi.. cuba menghiasi hari2 yg menanti, menceriakan dri.. kerana kebahagiaan itu adalah pasti untuk
setiap org..


awak.. teruskan hari2 awak.. hati2 mengharungi kehidupan..





dr jauh sy ingin melihat kebahagiaan awk di sisi dia..

No comments: